Litigii SAL-Fin

In conformitate cu Regulamentul nr. 4 din 27 aprilie 2016, privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL-Fin), orice consumator de servicii financiare non-bancare are dreptul de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor.

SAL-Fin este singura entitate de solutionare alternativa a litigiilor in domeniile in care A.S.F. are competenta, care organizeaza si administreaza proceduri SAL si vine in intampinarea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, inclusiv asigurari.

Misiunea SAL-Fin este de a organiza solutionarea extrajudiciara a litigiilor financiare non-bancare in materie de consum, interne si transfrontaliere, prin colaborare cu experti in domeniul financiar non-bancar (conciliatori), in mod echilibrat, intr-un termen rezonabil si fara costuri pentru consumator, in functie de procedura aleasa de parti si pot propune sau impune o varianta de solutionare a litigiului.

Entitatile autorizate, reglementate si/sau supravegheate de catre A.S.F. nu pot refuza solutionarea litigiului in cadrul SAL-Fin in cazul in care consumatorul si-a exprimat in mod expres si voluntar optiunea de solutionare.

Consumatorii pot supune litigiului procedurilor SAL administrate de SAL-Fin daca fac dovada ca, in prealabil, au incercat sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza.

Procedura de solutionare a litigiilor de catre SAL-Fin este gratuita pentru consumator. Cheltuielile pentru efectuarea de expertize, traduceri de documente si alte probe suplimentare necesare in solutionarea litigiului sunt in sarcina partii care le solicita.

Pentru mai multe informatii, puteti accesa urmatorul link: www.salfin.ro.